1 mei 2016

kerstkleedje.

Ik hou van de kerstperiode.
Van de lekker geurende kerstboom - bij ons thuis geen plastiek geval! - tot de bijhorende lampjes en familiebezoekjes die de koude winterdagen een beetje opwarmen. 
Of is die warmte vooral afkomstig van ons lekker knetterende haardvuur?
Hoe dan ook, ik maak mezelf graag wijs dat de liefde voor kerstmis voorbestemd was, aangezien mijn voornaam volgens het wereldwijde web de betekenis "Kerstmis dag" draagt.

But no panic, dit is geen absurd vroege kerstpost. Ik kijk eerst en vooral uit naar de komst van onze tweede spruit en bijhorend bevallingsverlof!


Tijdens de vorige kerstperiode maakte ik een jurk voor mijn kleine dame. Ik nam toen bewust een maatje groter - dat dikke kinderbuikje paste niet in alle kleedjes - maar moest toch vaststellen dat het iets te ruim viel.

Nu zijn we ondertussen enkele maanden - en een dunner buikje - verder en past het als gegoten.
3x HOERA!



Stof: Soft Cactus
Patroon: Tinny jurk van Straight Grain

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen